.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اختصاصی شمال نیوز؛
تصادفات، حاصل سوء تفاهمات رانندگان
باید متذکر شد که مازندران یکی از استانهای مهم گردشگری است و بالاترین آمار استقبال مسافران را در نوروز و تابستان به خود اختصاص داده و می دهد و اگر معضلاتی مثل آمار بالای تصادفات همچنان گریبانگیر استان باشد، طبعاً امنیت سفر به استان دچار خدشه ...
تصادفات، حاصل سوء تفاهمات رانندگان

علیرغم اعلام روند نزولی نرخ تصادفات نوروزی در کشور توسط فرماندهی محترم ناجا، مازندران اگر چه در مقایسه با آمار سال گذشته اش از این روند نزولی تبعیت کرده، اما در مقایسه کنونی با سایر استانها، متاسفانه از نرخ بالاتری برخوردار بوده و خستگی روحی را بر پلیس راهور مستولی کرده است!

استقرار قدم به قدم ماموران خدوم پلیس راهور در جاده ها و بزرگراهها در بحرانی ترین شرایط آب و هوایی نوروز که حقیقتاً سرمای نفس گیر زمستانی را توام با بارش برف و باران و طوفان به همراه داشته، یک نوروز بی تصادفات و بی تلفات را بشارت می داد، اما ظاهراً اینگونه نشد و بازم امنیت جاده های مواصلاتی مازندران، با افت محسوس مواجه گردید!

اگر چه بارش شدید برف و راه بندان جاده های مواصلاتی صعب العبور و کوهستانی منتهی به مازندران با توجه با آمار بالای استقبال از سفر به شمال در ایجاد چنین آماری بی تاثیر نبوده، اما واقعیت تلخ دیگری نیز وجود دارد که آن سوء تفاهم برخی از راننده ها از موضوع و مهارت و قوانین رانندگی است که در نهایت تاسف، شاهد تعجیل غیر معقول و سرعت غیر متعارف و سبقت های غیر قانونی راننده ها در بدترین شرایط آب و هوایی و فقدان دید و نهایتاً نامناسب ترین شرایط جاده ای می باشیم که از هیچ استاندارد و الگوی مناسبی تبعیت نمی کنند!

نکته مهم اینجاست که همه این تخلفات در شرایطی انجام می پذیرد که پلیس راهور چندین سال است که از طریق شبکه های رادیویی و تلویزیونی بیشترین تلاش آموزشی را انجام داده تا درست رانندگی کردن را به یک فرهنگ عمومی مبدل نماید!

چرا رانندگان محترم نمی خواهند خطر و حادثه ای که خبر نمی کند را جدی بگیرند؟! آیا این همه آمارهای تاسف بار و این همه ماشینهایی که به عنوان عبرت در مراکز پلیس به نمایش گذاشته می شوند، برای تعدیل رفتارها در هنگام رانندگی کفایت نمی کنند؟!

بهرحال باید متذکر شد که مازندران یکی از استانهای مهم گردشگری است و بالاترین آمار استقبال مسافران را در نوروز و تابستان به خود اختصاص داده و می دهد و اگر معضلاتی مثل آمار بالای تصادفات همچنان گریبانگیر استان باشد، طبعاً امنیت سفر به استان دچار خدشه و خلل شده و با کاهش جرات سفر به مازندران، سایر اماکن و استانهای توریستی، جایگزین مازندران خواهند شد و این در افت سایر آمارهای درآمدزایی و اشتغالزایی مازندران تاثیر مستقیم خواهد گذاشت!

فلذا به رانندگان محترم تاکید می گردد که با افزایش حرف شنوی از پلیس و مهارت در رانندگی و نیز آگاهی های عمومی و شناخت جاده ای، پلیس را در کاهش نرخ تصادفات و افزایش بارم امنیت جاده ها یاری دهند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 3 فروردين 1389
امان از دست رانندگان بی انصاف و عجول و قانون شکن!اعصاب همه را در جاده ها و خیابان ها بهم می ریزن و مزه سفر را از دماغ آدم در میارن! خدا به همه صبر بده و در درجه اول به رانندگان عجول که به حودشون و خانواده شون هم رحم نمی کنن! پلیس باید خیلی قاطع تر عمل کنه،چون اینطور افراد نشون دادن که تا اقا بالاسر رو سرشون نباشه و جریمه نشن،دست از تخلفات و تقلبات بر نمی دارن!حیف حیف که این راننده ها همه جور امکانات و همه چیز دارن، اما عقل و صبر و انصاف ندارن!آفرین به شمال نیوز که به مطالب خوبی اشاره می کنه! غلامی-ساری
نا شناس 4 فروردين 1389
امروز برخی از راننده های بی مبالات،وسیله نقلیه را به یک آلت قتاله مبدل کرده اند،وسیله ای که قرار بود رفاه برای انسان باشد،گاهی بلای جان انسان می شود!رانندگی فرهنگ بالایی را می طلبد و فقط به گواهینامه گرفتن نیست!شعور اجتماعی،ادب مدنی،فرهنگ انسانی،اطلاعات عمومی، صبر و حوصله روانی،درک و فهم ارتباطی و دهها گزینه ریز و درشت و دیگر،مکمل گواهینامه یک راننده هست که متاسفانه برای بعضی از راننده ها مهم نیست و عافبت این فرهنگ گریزی ها،تخلف و تقلب و تعجیل است که نتیجه اش هم تصادفات و تلفات انسانی و این همه تلخکامی های خانوادگی است!
خدایا به رانندگان ما صبر و آگاهی و آینده نگری عطا بفرما.روح اللهی-ساری

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.255 seconds.